سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی درمورد کامپیوتر - توانایی های کامپیوتر

 

بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?یاس

جمعه 85/10/22  ساعت 4:56 عصر

برنامه IEXPRESS وتوانایی بالای آن درفشرده سازی فایلها

 

ویندوز توانائیهای بی شماری داردکه اکثرما ازآن بی اطلاع هستیم یکی از این توانائیها نرم افزارفشرده ساز نصب شده درآن است که به صورت پنهان درآن گنجانده شده است که عملی مشابه نرم افزارهای فشرده ساز است با قابلیتهای بیشترازآن. یکی از تفاوتهای این برنامه با سایرنرم افزارهای موجود دراین است که فایلهاو پوشه های فشرده شده را به صورت یک فایل نصب درمی آورد که ما هرجایی که بخواهیم می توانیم آن را به راحتی نصب کنیم حتی درسیستم های دیگر به عبارت کاملتر این برنامه، یک برنامه Install سازاست.

برای اجرای این برنامه از Start << Run را انتخاب کنید وعبارت IEXPRESS را درآن تایپ کنید و کلید Enter را از صفحه کلید انتخاب کنید تا پنجره مربوط به این برنامه بازشود. ومراحل زیررا به ترتیب وبا دقت انجام دهید:

مرحله اول : دراین مرحله گزینه Create new self Extraction Directive files را انتخاب کنیدکه این گزینه باعث ایجاد یک فایل جدید درمحیط می شود سپس روی Next کلیک کنید.

مرحله دوم: دراین مرحله گزینه Extract files only را اتنخاب کنید وروی Next کلیک کنید.

مرحله سوم: دراین مرحله درقسمت Package Title یک عنوان برای بسته خود انتخاب کنید وروی Next کلیک کنید.

مرحله چهارم: دراین قسمت Confirmation Prompt  کاربر می تواند یک پیغام تائید تنظیم کند که درصورت تائید بسته فشرده شده درمحیط ازحالت فشرده خارج شود ویا بدون پیغام تائید اینکاررا انجام دهد دوحالت وجود دارد:

الف) No Prompt : اگر این گزینه را انتخاب کنیم خارج کردن بستن ازحالت فشرده سازی بدون دیدن پیغام تائید انجام می شود.

ب) Prompt user with: دراین حالت می توانیم یک پیغام تائید تنظیم کنیم که درصورت تائید آن بسته ازحالت فشرده سازی خارج شود برای اینکارپیغام مورد نظررا درکادرسفید رنگ یادداشت می کنیم.

مرحله پنجم: دراین مرحله می توانیم یک توافق نامه ایجاد کنیم که برای این کارباید گزینه Display a License را انتخاب کنیم وبا استفاده از دکمه Browse مسیرتوافق نامه را مشخص می کنیم.

نکته: برای ایجاد توافق نامه وارد محیط Word Pad می شویم ومتن توافق نامه را یادداشت می کنیم سپس آن را با پسوند txt درمسیرمشخص ذخیره می کنیم.

اگربخواهیم عمل خارج کردن بسته از حالت فشرده بدون توافق نامه انجام شود کافی است که گزینه Do not display a license را انتخاب کنیم.

بعدازانجام تنظیمات فوق روی Next کلیک می کنیم

مرحله ششم: دراین مرحله فایل یا فایلهایی را که می خواهیم دربسته فشرده سازی قرار دهیم را بااستفاده از دکمه Add به محیط اضافه می کنیم.

مرحله هفتم: دراین مرحله گزینه Default را انتخاب می کنیم. این مرحله مربوط به این است که برنامه نصب چگونه نمایش داده شود، سپس روی Next کلیک می کنیم

 


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

یکشنبه 85/10/3  ساعت 7:13 عصر

رمزگذاری پوشه ها با کمک ویندوز

 

شاید شما جزو آن دسته ازافراد هستید که تمایل ندارید همه محتویات سیستمتان را سایرین به راحتی مشاهده کنند وهمیشه دنبال راهی برای مخفی کردن ورمزگذاری فایلها درمحیط می باشید ویندوزهم این خواسته شما را درنظرگرفته وراهی ساده دراختیارشما قرار داده تا بتوانید این عمل را به راحتی وبدون نیاز به هیچ نرم آفزاری خاص انجام دهید:

برای انجام این عمل کافی است که ابتداتمام فایلهایی را که تمایل دارید که به آنها کلمه رمزبدهید درداخل یک پوشه قرار دهید سپس روی پوشه خود کلیک راست کرده واز Send to << Compressed (Zipped) Folder را انتخاب کنید تا پوشه به صورت فشرده شده درمحیط دربیاید، سپس پوشه ای که به شکل فشرده است را بازکرده و از منوی File << Add a Password را انتخاب کنید، کادری درمحیط به نام Add password بازمی شود که درقسمت Password کلمه رمزمورد نظررا وارد کنید ودرقسمت Confirm Password کلمه رمزخود را مجددا تکرار کنید وروی Ok کلیک کنید، حال اگرهرکدام از فایلهای داخل پوشه فشرده شده را بخواهید بازکنید ابتدا کلمه عبوررا ازشما درخواست می کند ودرصورتی که درست وارد کنید فایل را برای شما بازمی کند.

نکته: بعدازفشرده کردن پوشه خود پوشه معمولی را ازمحیط حذف کنید.

نکته: کلمه رمز را طوری انتخاب کنید سایرین به راحتی نتوانند آن را درمحیط تغییردهند

 


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

جمعه 85/9/24  ساعت 9:46 عصر

امکان ارسال فکس بدون وجود دستگاه فکس روی سیستم

 

شاید همه ما دربعضی ازمواقع احتیاج به ارسال فکس داشته باشیم اما چون دستگاه مذکوررا درخانه یا محل کارخود نداریم دچار مشکل می شویم اماخوب ویندوز به سادگی این مشکل را برطرف کرده است برای این منظور می توانید تنظیمات زیررا روی سیستم خود پیاده سازید:

برای انجام این عمل ابتدا پنجره Printer And Faxes را بازمی کنیم به روشهای زیر:

الف) Start << Printer and Faxes

ب) Start << Control Panel << Printer and Faxes

بعد ازبازشدن پنجره فوق درسمت چپ یک قسمت به نام Printer Fax وجود دارد که دراین قسمت دوگزینه است که گزینه Setup Faxing را انتخاب کنیدبعد از چند ثانیه پنجره ای درمحیط به نام Configuring Components بازمی شود که دراین مرحله باید دقت داشته باشید که سی دی نصب ویندوز در داخل سی رام باشد تا سیستم بتواند فایلهای موردنیاز خودرا با استفاده از سی دی کپی کند، دراین هنگام ممکن است درخواستی مبنی برکپی کردن فایلها از سی دی صادرشود که کلید Ok  را انتخاب کنید که ویندوزشروع به نصب می کند بعدازپایان یافتن مراحل فوق شما یک دستگاه فکس اتوماتیک روی سیستم خود دارید که می توانید عمل ارسال فکس را به راحتی انجام دهید

 


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

جمعه 85/9/3  ساعت 4:32 عصر

نحوه ازکارانداختن Error Reporting

 

یکی از اتفاقاتی که درمحیط ویندوز XP خیلی اتفاق می افتد این است که اگر برنامه ای درمحیط ویندوز با اشکال بسته شود یا فایلش دچاراشکال شود پیغام خطایی نشان می دهد که دوحالت را بررسی می کند:

حالت اول: اینکه خطای ایجاد شده را به شرکت مایکروسافت گزارش دهد.( Send to error )

حالت دوم: اینکه از خطای ایجادشده را بدون گزارش دادن صرفنظرکند.(Don’t send)

اما اگربخواهیم که این اتفاق نیافتد ودرصورت بروز اشکال دربرنامه این صفحه ظاهرنشود می توانید عمل زیررا انجام دهید:

روی My Computer کلیک راست می کنیم و گزینه Properties را انتخاب می کنیم بعدازبازشدن پنجره System Properties سربرگ Advanced روی دکمه Error Reporting کلیک کنید تا پنجره آن بازشود سپس گزینه Disable error reporting کلیک کنید وبعد از انجام مراحل فوق کافی است سیستم را Restart  کنید.

 


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

چهارشنبه 85/8/17  ساعت 5:44 عصر

ترمیم بدسکتورها

ترمیم بد سکتور

 

یکی ازتواناییهای ویندوز برطرف کردن خطاها می باشد، برای انجام این عمل کافی است که روی نام درایوی که مایلیدبه صورت خودکارچک شود کلیک راست می کنیم وگزینه Properties را انتخاب می کنیم بعد از بازشدن پنجره روی تب Tools کلیک می کنیم دراین تب گزینه ای به نام Error_ Checking وجود داردکه روی دکمه Check Now کلیک می کنیم کادری بازمی شودکه شامل دوگزینه اصلی است :

Automatically fix file system errors: تعمیرخودکارخطاهای فایل سیستم

Scan for and attempt recovery of bad sectors: اسکن کردن برای برطرف کردن بد سکتورها

با تیک دارکردن این دوگزینه وکلیک روی دکمه Start ویندوز طی 5 مرحله عملیات بازسازی را انجام می دهد.

نکته دیگراینکه درایو ویندوز ودرایوهایی که روی آنها نرم افزارنصب شده است بیشترمواقع احتیاج دارند که با Restart کردن سیستم عملیات چک کردن خودکاررا انجام دهندولی سایردرایوها به محض کلیک روی این دکمه عملیات خودرا انجام می دهند.

نکته: گاهی اوقات اگرسیستم به هردلیلی به روش استاندارد خاموش نشود به محض روشن کردن سیستم این عملیات بعد از یک تایم 10 ثانیه ای اجرامی شود که بهتراست تا حدامکان از اجرای آن صرفنظرنشود.


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

شنبه 85/8/13  ساعت 8:9 عصر

نکاتی درحین اجرای یک نمایش یا Presentation

نکاتی درحین اجرای یک نمایش یا Presentation

هنگامی که یک نمایش را درمحیط Power Point ایجاد کردید هنگام نمایش آن برای بالابردن سرعت عمل می توانید ازدکمه های زیردرمحیط خود استفاده کنید:

متوقف ساختن ( ادامه دادن نمایش ): کلید S ویا علامت +

اجرای نمایش قبلی: کلید P

اجرای نمایش بعدی: کلید N

خاتمه نمایش : کلید ESC ویا Ctrl+Break

رفتن به نمایشی با شماره خاص : ابتدا شماره اسلاید خودرا وارد نمایید سپس کلیدEnter را ازصفحه کلید انتخاب کنید.

انتقال به اولین اسلاید: نگه داشتن هردو دکمه ماوس به صورت همزمان به مدت 2 ثانیه ویا استفاده از Enter+1

استفاده از اشاره گرماوس به عنوان یک پوینتر: برای انجام این عمل مثلا تبدیل شدن اشاره گربه یک نقطه رنگی کافی است که Ctrl+P را انتخاب کنید.

نمایش یا مخفی کردن اشاره گرماوس وهمچنین نوارابزارSlide Show درهنگام اجرای نمایش: کلید A ویا علامت =

برای آنکه درحین نمایش متوقف شوید ویک صفحه با زمینه مشکی رنگ دیده شود کلیدB و نمایش یک صفحه سفید رنگ  کلید W را انتخاب کنید.

نمایش دوباره اشاره گرماوس: Ctrl+A

 


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

جمعه 85/8/5  ساعت 12:20 عصر

کارهای ساده اما لازم برای بالابردن سرعت سیستم

کارهای ساده اما لازم برای بالابردن سرعت سیستم

1- هرچندوقت یکباربسته به اینکه ازسیستم خود چقدراستفاده می کنید ( ازهفته ای یکبار تا ماهی یکبار) سیستم خودرا Disk Defragmenter کنید برای انجام این عمل می توانید به روشهای زیرعمل کنید:

الف) روی یکی ازدرایوهایتان کلیک راست کنید وگزینه Properties را انتخاب کنید درپنجره بازشده روی سربرگ Tools کلیک کنید دکمه ای به نام Defragment Now دیده می شود روی این دکمه کلیک کنید.

ب) مسیرزیررا طی کنید:

Start / All Programs / Accessories / System Tools / Disk Defragmenter

به هرکدام ازروشهای بالا که عمل کنید پنجره ای درمحیط به نام Disk Defragmenter بازمی شود که درقسمت پایین این پنجره نام درایوها به همراه وضعیت آنها دیده می شود کافی است روی درایو موردنظرکلیک کنید تا انتخاب شود درپایین دومحل نمایش وضعیت عملیات دیده می شود که قسمت Estimated disk usage before defragmentation وضعیت قبل ازعملیات را نشان می دهدو گزینه Estimated disk usage after defragmentation  وضعیت بعدازعملیات را نشان می دهدو دکمه های موجود عبارتنداز:

دکمهAnalyze ابتدا بررسی می کند که آیا درایو موردنظراحتیاج به دفرگ کردن داردیانه؟

دکمه Defragment عملیات موردنظررا شروع می کندبعدازاتمام عملیات کادری درمحیط بازمی شودکه نشان می دهد عملیات تمام شده است اگرخواستید گزارش درایورا ببینید کافی است روی دکمه View Report کلیک کنید وگرنه روی دکمه Close کلیک کنید

نکته: رنگهایی که دراین پنجره دیده می شود عبارتند از :

رنگ قرمز: فضاهای خالی ایجاد شده بین فایلها

رنگ سبز : فایلهایی که قادربه جابه جایی نیستند وجایشان درآن درایو ثابت است

رنگ آبی: فایلهای پیوسته

رنگ سفید: فضای آزادروی درایو

 

2- استفاده ازعملیات Disk cleanup : این عملیات باعث می شود که فایلهای غیرضروری وزاید وبلااستفاده ازروی سیستم پاک شود وفضای اشغال شده توسط این فایلها آزاد شود برای انجام عملیات مسیرزیررا طی کنید:

Start / All Programs / Accessories / System Tools / Disk Cleanup

 

3- تاجایی که می توانید برنامه ها را به صورت Shortcut روی صفحه Desktop قرارندهید جون همین عمل هم باعث می شود که فضای درایو ویندوز اشغال شود.

 

4- زمان پارتیشن بندی بسته به اینکه می خواهید روی درایو ویندوز چه مقداربرنامه نصب کنید سعی کنید حداکثرفضای موردنیازرابه این درایو بدهید زیرا اجرای چند برنامه به صورت همزمان باعث می شود که اگرفضای کافی دراختیارشان قرارنگیردسرعت سیستم را پایین بیاورد.

 

5- ازقراردادن تصاویرمتحرک به عنوان Background سیستم نیزچلوگیری کنید چون این تصاویرهم سرعت سیستم را پایین می آورند.

 

این مطالب روبرای کسایی گذاشتم که مثل خودمن تازه کارهستند ازهمه دوستان باتجربه خود عذرخواهی می کنم

دوستان نظریادتون نره

 


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

215538

بازدید امروز

4

بازدید دیروز

9

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

نکاتی درمورد کامپیوتر - توانایی های کامپیوتر
یاس
گفتم غم تودارم گفتا غمت سرآید گفتم که ماه من شو گفتا اگربرآید گفتم زمهرورزان رسم وفا بیاموز گفتا زخوبرویان این کارکمترآید

 لوگوی وبلاگ

نکاتی درمورد کامپیوتر - توانایی های کامپیوتر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 لینک دوستان

امید
آذرآموزش
روح - جسم - عرفان(آذرآموزش واندیشه)

لوگوی دوستان











 آرشیو

ترفندهای رجیستری
آموزشSQL
نکاتی درمورد کامپیوتر
حرف دل
ویروس یابی
Gpedit.msc
paradox of our time
نورالهی
آموزش ترفندهای فتوشاپ

جستجو

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

آوای آشنا

اشتراک