سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رجیستری 3 - توانایی های کامپیوتر

 

آفت دانش، فراموشی و تباهی اش، گزارش آن به نا اهل است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?یاس

شنبه 85/7/15  ساعت 9:58 عصر

رجیستری 3

ویرایش رجیستری 

برنامه ویرایشگر رجیستری  (REGEDIT.EXE) که در نسخه های مختلف ویندوز قرار دارد (که از طریق منوی Start  قابل دسترسی است) شما را قادر به مشاهده اطلاعات ، انجام جستجو و در نهایت امکان ویرایش مطالب به شکل مورد نظرتان را در رجیستری  فراهم می کند .برای اجرای این برنامه چندین شیوه مختلف وجود دارد ، اما ساده ترین آنها تایپ عبارت "regedit" در پنجره Run که از طریق منوی  Start در دسترس شما قرار دارد ، می باشد. البته درصورتی که شما نرم افزار  Registry Editor را در سیستم خود نصب کرده باشید ، با تایپ دستور  regedit وارد این پنجره می شوید.

یک شکل دیگر از این برنامه (REGEDT32.EXE) که می توان در نسخه های 2000 و NT از آنها استفاده کرد ( که در واقع دارای برخی ویژگی های اضافی است که در نسخه های استاندارد قرار ندارد از جمله : توانایی مشاهده و تغییر مجوزهای امنیتی و نیز امکان ایجاد و تغییر در مقادیر رشته های REG_EXPAND_SZ & REG_MULTI_SZ.
ایجاد یک کلید میانبر برای دسترسی سریع و آسان به این برنامه
این کار به سادگی و از طریق راست کلیک کردن در یک محیط خالی صفحه Desktop ، انتخاب گزینه Shortcut  و در نهایت تایپ عبارت "regedit.exe" در کادر پنجره Command line و انتخاب گزینه Next ، وارد کردن یک نام آشنا و قابل شناسایی همانند Registry Editor و در نهایت کلیک کردن گزینه Finish  امکان پذیر می باشد.در این مرحله بر روی صفحه desktop  شما یک میانبر ایجاد شده و می توانید با دوبار کلیک سریع بر روی آن برنامه Regedit را فعال کنید.
استفاده از Regedit برای ایجاد تغییرات در رجیستری
اولین باری که اقدام به اجرای این برنامه می کنید توجه داشته باشید که در سمت چپ این برنامه یک منوی درختی از پوشه ها قرار گرفته است و در سمت راست نیز مفاهیم ( مقادیر) پوشه انتخاب شده شما قرار دارد.
درست همانند 
Windows explorer ، شاخه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کلیک کردن علامت +  و یا دوبار کلیک سریع بر روی پوشه مربوطه آن را توسعه دهید.برای مشاهده مفاهیم یک کلید (پوشه ) فقط کافی است کلید مربوطه را یک بار کلیک نمائید و مقادیر آن را در پنجره سمت راست مشاهده کنید .برای افزودن یک کلید و یا یک مقدار جدید می توانید از منوی Edit   گزینه New را انتخاب کنید. برای تغییر نام دادن یک مقدار و نیز اغلب کلید ها می توان از همان ترتیبی که برای تغییر نام سایر آبجکت ها استفاده می شود ، بهره برد. ( آبجکت مربوطه را راست کلیک کنید و گزینه Rename  را انتخاب کنید و یا به آهستگی آبجکت را کلیک و یا بعد از انتخاب آن کلید F2  را فشار دهید .
برای حذف هر یک از مقادیر نیز می توانید آبجکت را انتخاب کرده و سپس کلید
Delete  را فشار دهید . کرده و و یا دکمه سمت راست ماوس را برگزیده  و به مقادیری که در منوی زمینه لیست خواهند شد دقت کنید. 

توجه داشته باشید که گرفتن یک نسخه پشتیبان از رجیستری قبل از انجام هر تغییری در آن یکی از قابل اعتماد ترین روش هاست .در غیر این صورت ممکن است گاهی حتی به دلیل اعمال تغییرات مجبور به نصب مجدد ویندوز در سیستم خود شوید. مطمئنا انجام چنین کاری بهتر از تاسف خوردن و پشیمان شدن است .


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

215688

بازدید امروز

2

بازدید دیروز

5

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

رجیستری 3 - توانایی های کامپیوتر
یاس
گفتم غم تودارم گفتا غمت سرآید گفتم که ماه من شو گفتا اگربرآید گفتم زمهرورزان رسم وفا بیاموز گفتا زخوبرویان این کارکمترآید

 لوگوی وبلاگ

رجیستری 3 - توانایی های کامپیوتر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 لینک دوستان

امید
آذرآموزش
روح - جسم - عرفان(آذرآموزش واندیشه)

لوگوی دوستان











 آرشیو

ترفندهای رجیستری
آموزشSQL
نکاتی درمورد کامپیوتر
حرف دل
ویروس یابی
Gpedit.msc
paradox of our time
نورالهی
آموزش ترفندهای فتوشاپ

جستجو

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

آوای آشنا

اشتراک