سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفندهای رجیستری - توانایی های کامپیوتر

 

هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?یاس

دوشنبه 85/7/17  ساعت 9:55 عصر

ترفندهای رجیستری 1

طریقه برداشتن علامت فلش شورتکات

زمانیکه یک فایل را به صورت شورکات درمحیط ایجاد می کنید علامت فلشی سمت چپ آیکن دیده می شود که این فلش نشان دهنده این است که آیکن مربوطه یک میانبراست ویکی ازفایلهای روی هارد را اجرامی کند وخودش فایل اصلی نیست:

برای برداشتن این علامت فلش می توانید مراحل زیررا طی کنید:

1- روی دکمه Start کلیک کرده وگزینه Run را انتخاب کنید.

2- درکادراین پنجره عبارت Regedit راتایپ کرده ودکمه Enter را انتخاب کنید.

 3- به آدرس زیر بروید :

HKEY_CLASSES_ROOT <Lnkfile
4- در سمت راست پنجره ی ، گزینه ی
IsShortcut  را می بینید. روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده Rename را انتخاب کرده و نام آن را به IsShortcutOld تغیر دهید، یعنی بعد از آن - بدون فاصله -  کلمه ی Old را تایپ کنید .

5- کامپیوتر خود را Restart یا Log off کنید .

تذکر: درهنگام تایپ کلمات ومقدارهای موجود سعی کنید عین نوشته درمتن عمل کنید یعنی حروف بزرگ وکوچک ، فاصله ها و مواردذکرشده را رعایت کنید.

 

تغییر اطلاعات شخصی ثبت شده
در صورتی که هنگام نصب ویندوز اطلاعات اشتباهی را وارد کرده باشید می توان با استفاده از این کلید این اطلاعات و یا تنظیمات متفرقه دیگری همانند
ProductID و یا ProductName را تغییر دهید. کلید زیر را انتخاب کنید و مقدار کلید زیر را به موقعیت جدید تغییر دهید .

ویندوز  NT, 2000 و XP

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

مقادیر رشته ای RegisteredOwner و RegisteredOrganizatio را بر حسب نام خود و شرکتتان تغییر دهید

افزودن متن به ساعت ویندوز

با استفاده از رجیستری ویندوز به آدرس زیربروید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International


داده ای رشته ای با عنوانS1159 ایجاد کرده(در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد)و متن دلخواه خود را در آن وارد کنید داده رشته ای دیگر با عنوان S2359 ایجاد کرده و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید.

توجه : در ویندوز های فارسی می توان عبارات را فارسی تایپ کرد.

تذکر: مقداررشته ای S1159 عبارتی را که به صورت پیش فرض نشان می دهدمربوط به اعلام ساعت در قبل ازظهراست ومقدار رشته ای S2259 مقداررشته ای که به صورت پیش فرض نشان می دهد مربوط به اعلام ساعت دربعد ازظهراست که می توانید متن موردنظرخودرا جایگزین عبارتهای نشان داده شده کنید.

 

حذف سطل بازیافت از ویندوز

 

همانطورکه همه می دانید سطل بازیافت ویندوز قابل حذف شدن نیست ولی اگرکسی بخواهد آیکن این برنامه را ازمحیط Desktop حذف کند می تواند با استفاده از رجیستری به صورت زیرعمل کند:

HKEY-LOCAL-MACHINE > Software > Microsoft > Windows > Curren Version > Explorer > Desktop > Namespace

حال پوشه روبرورا 645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F54Eحذف کنید سپس از رجیستری خارج شوید و دسکتاپ را Refresh کنید می بینید که Recycle Bin حذف شده است .

این کار Recycle Bin را به طور کامل حذف نمی کند و فقط آیکن آن را ازDesktop حذف می کند.


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

شنبه 85/7/15  ساعت 10:4 عصر

رجیستری 5

نگهداری از رجیستری
چطور می توان از رجیستری فایل پشتیبان تهیه کرد و در مواقع ضروری از این فایل ها استفاده کرد؟
ویندوز 95
در cd  نصب ویندوز 95 نرم افزاری وجود دراد که به شما امکان تهیه پشتیبان از رجیستری کامپیوتر را می دهد . برنامه Microsoft Configuration Backup  ،  CFGBACK.EXE، در مسیر  Other\Misc\Cfgback و  در Cd نصب ویندوز قابل دسترسی است .فایل های پشتیبان گرفته شده توسط این برنامه با پسوند های  RBK و در پوشه ذخیره می شود Windows \ نگهداری می شوند. اگر سیستم شما برای استفاده چندین کاربر ساختار بندی شده باشد، CFGBACK.EXE از فایل  USER.DAT پشتیبان نمی گیرد.
بعد از پشتیبان گیری از رجیستری می توانید فایل
RBK را به داخل یک  فلاپی دیسک و برای موارد اضطراری کپی کنید. این فایل های پشتیبان در ویندوز 95  بصورت فشرده شده ذخیره می شوند که تنها با استفاده از برنامه  CFGBACK.EXE قابل استفاده هستند.
ویندوز 98
ویندوز 98 بطور اتوماتیک در هر زمانی که  راه اندازی می شود ، یک نسخه پشتیبان از رجیستری را ایجاد می کند. علاوه بر این می توانید بطور دستی نسخه پشتیبان را از طریق نرم افزار Registry Checker که از طریق اجرای دستور SCANREGW.EXE از منوی Start | Run
چه راه حلی برای مواقع خراب شدن رجیستری وجود دارد؟
ویندوز 95، 98 و Nt همگی دارای مکانیسم پشتیبان گیری یکسانی هستند که کاملا قابل اعتماد است .
ویندوز 95
در دایرکتوری ویندوز چندین فایل مخفی وجود دارد، 4 تا از این فایل ها عبارتند از 
SYSTEM.DAT & USER.DAT که به عنوان  فایل های جاری رجیستری و دو فایل   SYSTEM.DA0 & USER.DA0 نیز که به عنوان فایل های پشتیبان هستند. ویندوز 9x دارای ویژگی جالبی است که  هر زمان ویندوز به درستی و با موفقیت راه اندازی می شود  فایل های رجیستری را بر روی این نسخه های پشتیبان کپی می کند. بطوریکه در مواقعی که این فایل ها دچار ایراد می شوند ، این فایل ها به جای فایل های دچار ایراد جایگزین می شوند .برای محافظت از رجیستری از مراحل زیر پیروی کنید :

1- دکمه Start را کلیک کرده و سپس گزینه Shut Down را انتخاب کنید.

2- گزینه Restart The Computer In MS-DOS Mode را انتخاب کرده و سپس yes  را انتخاب نمائید.

3- به پوشه نصب ویندوز  وارد شوید.به عنوان مثال اگر دایرکتوری نصب آن c:\windows است ، آدرس cd c:\windows  را تایپ نمائید.

4- دستورات زیر را تایپ

 کرده و بعد از هر مورد کلید Enter  را فشار دهید :

attrib -h -r -s system.dat
attrib -h -r -s system.da0
copy system.da0 system.dat
attrib -h -r -s user.dat
attrib -h -r -s user.da0
copy user.da0 user.dat

5- کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی نمائید.
انجام دستورات فوق رجیستری را به حالتی بر می گرداند که برای آخرین بار رجیستری در وضعیت صحیحی از آن قرار گرفته بوده است.
ویندوز NT
در ویندوز NT شما می توانید یا از گزینه Last Known Good و یا از گزینه RDISK استفاده کنید تا رجیستری را به آخرین وشعیت قابل استفاده برگردانید.
چطور می توان داده های قدیمی را از رجیستری حذف کرد؟

اگر چه می توان بطور دستی اقدام به حذف مفاهیم غیر قابل استفاده نمود، اما مایکروسافت ابزاری را تهیه کرده که می تواند بطور اتوماتیک این فرایند را انجام دهد. این برنامه با نام RegClean شناخته می شود .این برنامه کلید های Windows Registry را آنالیز می کند.سپس این برنامه کلید های دارای مقادیر نادرست  را یافته و آنها را از رجیستری حذف می کند.این نرم افزار از طریق آدرس زیر نیز قابل دسترسی است .


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
?یاس

شنبه 85/7/15  ساعت 9:58 عصر

رجیستری 3

ویرایش رجیستری 

برنامه ویرایشگر رجیستری  (REGEDIT.EXE) که در نسخه های مختلف ویندوز قرار دارد (که از طریق منوی Start  قابل دسترسی است) شما را قادر به مشاهده اطلاعات ، انجام جستجو و در نهایت امکان ویرایش مطالب به شکل مورد نظرتان را در رجیستری  فراهم می کند .برای اجرای این برنامه چندین شیوه مختلف وجود دارد ، اما ساده ترین آنها تایپ عبارت "regedit" در پنجره Run که از طریق منوی  Start در دسترس شما قرار دارد ، می باشد. البته درصورتی که شما نرم افزار  Registry Editor را در سیستم خود نصب کرده باشید ، با تایپ دستور  regedit وارد این پنجره می شوید.

یک شکل دیگر از این برنامه (REGEDT32.EXE) که می توان در نسخه های 2000 و NT از آنها استفاده کرد ( که در واقع دارای برخی ویژگی های اضافی است که در نسخه های استاندارد قرار ندارد از جمله : توانایی مشاهده و تغییر مجوزهای امنیتی و نیز امکان ایجاد و تغییر در مقادیر رشته های REG_EXPAND_SZ & REG_MULTI_SZ.
ایجاد یک کلید میانبر برای دسترسی سریع و آسان به این برنامه
این کار به سادگی و از طریق راست کلیک کردن در یک محیط خالی صفحه Desktop ، انتخاب گزینه Shortcut  و در نهایت تایپ عبارت "regedit.exe" در کادر پنجره Command line و انتخاب گزینه Next ، وارد کردن یک نام آشنا و قابل شناسایی همانند Registry Editor و در نهایت کلیک کردن گزینه Finish  امکان پذیر می باشد.در این مرحله بر روی صفحه desktop  شما یک میانبر ایجاد شده و می توانید با دوبار کلیک سریع بر روی آن برنامه Regedit را فعال کنید.
استفاده از Regedit برای ایجاد تغییرات در رجیستری
اولین باری که اقدام به اجرای این برنامه می کنید توجه داشته باشید که در سمت چپ این برنامه یک منوی درختی از پوشه ها قرار گرفته است و در سمت راست نیز مفاهیم ( مقادیر) پوشه انتخاب شده شما قرار دارد.
درست همانند 
Windows explorer ، شاخه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کلیک کردن علامت +  و یا دوبار کلیک سریع بر روی پوشه مربوطه آن را توسعه دهید.برای مشاهده مفاهیم یک کلید (پوشه ) فقط کافی است کلید مربوطه را یک بار کلیک نمائید و مقادیر آن را در پنجره سمت راست مشاهده کنید .برای افزودن یک کلید و یا یک مقدار جدید می توانید از منوی Edit   گزینه New را انتخاب کنید. برای تغییر نام دادن یک مقدار و نیز اغلب کلید ها می توان از همان ترتیبی که برای تغییر نام سایر آبجکت ها استفاده می شود ، بهره برد. ( آبجکت مربوطه را راست کلیک کنید و گزینه Rename  را انتخاب کنید و یا به آهستگی آبجکت را کلیک و یا بعد از انتخاب آن کلید F2  را فشار دهید .
برای حذف هر یک از مقادیر نیز می توانید آبجکت را انتخاب کرده و سپس کلید
Delete  را فشار دهید . کرده و و یا دکمه سمت راست ماوس را برگزیده  و به مقادیری که در منوی زمینه لیست خواهند شد دقت کنید. 

توجه داشته باشید که گرفتن یک نسخه پشتیبان از رجیستری قبل از انجام هر تغییری در آن یکی از قابل اعتماد ترین روش هاست .در غیر این صورت ممکن است گاهی حتی به دلیل اعمال تغییرات مجبور به نصب مجدد ویندوز در سیستم خود شوید. مطمئنا انجام چنین کاری بهتر از تاسف خوردن و پشیمان شدن است .


توانایی های کامپیوتر

نظر شما( )
<      1   2      

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

215544

بازدید امروز

2

بازدید دیروز

8

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ترفندهای رجیستری - توانایی های کامپیوتر
یاس
گفتم غم تودارم گفتا غمت سرآید گفتم که ماه من شو گفتا اگربرآید گفتم زمهرورزان رسم وفا بیاموز گفتا زخوبرویان این کارکمترآید

 لوگوی وبلاگ

ترفندهای رجیستری - توانایی های کامپیوتر

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 لینک دوستان

امید
آذرآموزش
روح - جسم - عرفان(آذرآموزش واندیشه)

لوگوی دوستان











 آرشیو

ترفندهای رجیستری
آموزشSQL
نکاتی درمورد کامپیوتر
حرف دل
ویروس یابی
Gpedit.msc
paradox of our time
نورالهی
آموزش ترفندهای فتوشاپ

جستجو

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

آوای آشنا

اشتراک